699 Využití informací
·
systém informací počítačově
zpracovávaných a klasický systém práce s informacemi (zápisy z porad,
jednání, ústní informace, osobní poznámky atd.)
musí koexistovat a účelně se doplňovat.
·
Významným úkolem firmy je zajistit ruční
sběr informací a zorganizovat
jejich počítačové zpracováním.
·
Na konci tohoto složitého a nákladného řetězce musí být pracovník (ať již výkonný nebo řídící - podle charakteru a
účelu informace), který tuto informaci
dokáže účelně použít. To klade obrovské nároky na systematická školení pracovníků, trénink, prověřování
jejich schopností atd.
·
Jak zajistit, aby tyto
informace nebyly zneužity? Zde nám pomáhají tvůrci software, kteří
nabízejí různě složité systémy přístupových
hesel a kódování informací. Oporu nacházíme i v legislativní oblasti
- připomeňme obchodní zákoník a ochranu
obchodního tajemství, autorský zákon, zákon o vynálezech, patentech a průmyslových
vzorech, GDPR a další. Všechny vyspělé země bojují
proti informačnímu pirátství.
·
U top managementu, který
má přístup ke všem důležitým informacím, firma musí vytvořit takový
systém výběru obsazení vrcholových funkcí , který zohledňuje morální
kvality pracovníků, a takové podmínky
odměňování těchto pracovníků, aby byli vůči firmě loajální a
tyto informace nezneužili. I to je
jeden z důvodů, proč ve světě
top manažeři mají mnohonásobně vyšší platy, než jejich podřízení, o
výkonných pracovnících nemluvě. I u nás jsou tyto trendy už patrné.
předcházející strana
obsah
následující strana
test
© 2021 CEED doc.Ing. Jena Švarcová, Ph.D.