643 Personální zajištění prodeje
Firma může zajišťovat prodej
1. zásilkovou službou - nedochází k osobnímu styku se zákazníkem,
2. vyškoleným prodejním personálem firmy:
· obchodní cestující - zaměstnanec firmy, který nabízí zboží firmám, obchodním organizacím atd.
· prodavači v maloobchodě - zaměstnanci školení na prodej konečnému zákazníkovi;
· merchandiser - zaměstnanec firmy, který má na starosti maloobchody popř. velkoobchody v určité lokalitě a zajišťuje zde dobré vystavení zboží své firmy (space management ), informovanost obchodníků o novinkách, reklamní akce, prezentace, propagační materiály. Prodej zboží je pro něj pouze doplňkovou náplní práce. Je to především marketingový pracovník
· key account - zaměstnanec firmy, který má na starost pouze nejdůležitější zákazníky, největší odběratele, klíčové odběratele. Takoví zaměstnanci jsou typičtí především u velkých firem z oblasti spotřebních trhů a na starost mívají především obchodní řetězce;
3. smluvními partnery - fyzické osoby s vlastním živnostenským oprávněním, které nejsou zaměstnanci firmy, zboží prodávají na základě uzavřené zprostředkovatelské smlouvy a z prodaného množství dostávají provizi. Říká se jim obchodní zástupci nebo také dealeři.
předcházející strana obsah následující strana test