563 Odpovědnost za vady
Odpovědnost za vady - dodavatel zboží resp. zhotovitel díla odpovídá za vady své dodávky.
Vady členíme na:
·
vady faktické - vady
postihují reálné vlastnosti předmětu plnění. Podrobněji je můžeme členit
na kvalitativní (vady jakosti,
provedení, balení apod.) a kvantitativní
vady
·
vady právní - jsou většinou
porušením práv třetí osoby - např. u pašovaného zboží jsou porušena
práva státu, který je krácen na daních a clu.
Jiné členění vad je na vady zjevné
a vady skryté. Dále vady odstranitelné
a vady neodstranitelné.
Pro uplatnění práv z odpovědnosti za vady musí poškozená strana oznámit vady - reklamovat. Vady musí být reklamovány po jejich zjištění bez zbytečného odkladu. Je-li stanovena reklamační lhůta, do konce této lhůty. Reklamaci je dobré provádět písemně, např. formou dopisu, nebo předtištěného reklamačního protokolu.
Nároky
u odpovědnosti za vady:
· odstranění vad - dodáním náhradního zboží,
- dodáním chybějícího zboží,
- odstraněním právních vad,
· slevu,
· odstoupení od smlouvy.
předcházející strana obsah následující strana test
© 2022 CEED doc.Ing. Jena Švarcová, Ph.D.
VŠE NA JEDNOM MÍSTĚ.
Učebnici Ekonomie stručný přehled můžete koupit v našem eshopu
Každý rok v srpnu vychází v aktualizovaném vydání - neučte se zastaralé informace.