Soutěž pro školní rok
2013/2014.
Zadání soutěže:
Pro školní rok 2013/2014 vyhlašujeme novou soutěž na téma:
JAK SI PLÁNUJI SVOU BUDOUCNOST. Stručně na 1 stranu A4
napište, na jak dlouhý časový horizont aktuálně plánujete (den,
týden, měsíc, rok), a to v rozčlenění na akce pro zábavu a volný
čas (například každý rok v srpnu jezdím na festival), a na akce,
které byste již byli schopni napsat do svého profesního
životopisu pro vaši budoucí kariéru (nepravidelně pomáhám
v nějaké firmě; pravidelně pomáhám s organizací nějaké akce,
apod.). Napište nám, které plány vám vymysleli rodiče a které si
připravujete sami nebo ve spolupráci s kamarády a známými.
Zaslané práce pečlivě vyhodnotíme a nejzajímavější oceníme
knižní odměnou - odbornými novinkami českého knižního trhu.
Přejeme Vám hodně úspěchů, dobrou volbu a silnou motivaci.
Vyhodnocení soutěže vydavatelství CEED pro školní rok 2013/2014:
Téma: Jak si plánuji svou budoucnost
Letošní soutěže
se opět zúčastnila řada studentů z celé České republiky – všem
zúčastněným děkujeme a přejeme hodně úspěchů v dalším studiu i
reálném životě, na který se připravují. Věříme, že jejich účast
v této soutěži jim pomohla utřídit myšlenky na jejich cestě
ekonomickým životem, ke kterému plánování budoucích cílů a cest
k jejich dosažení bezesporu patří.
Letošní téma
nebylo těžké jenom zdánlivě – řada dnešních studentů nerado
plánuje, respektive něco možná naplánují, ale v rámci
prokrastinačních (odkládacích) pochodů se jim jejich budoucí
cíle (obvykle domek se zahradou, bazénem a hodně cestovat)
nepřibližují. O to zajímavější bylo při vyhodnocování sledovat,
jak studenti v různých ročnících přistupují k problematice
plánování volného času, nebo k otázce co po střední škole. Velká
část studentů dnes odpovídá, že určitě půjdou na vysokou školu,
ale mnohem méně z nich už ví na jakou (ani obor studia jim není
příliš zřetelný), takže to vypadá tak, že je to skoro jedno,
V zásadě se studenti, kteří se soutěže aktivně zúčastnili a
zaslali soutěžní práci, rozdělili do dvou skupin – jedna (menší)
skupina už psala o svých osobních zkušenostech s brigádami, a
druhá (větší) skupina zatím popisovala teorii, jak se asi práce
dá sehnat. Obecně se tým redakce shodl na tom, že velká část
studentů středních škol dnes má představu, že půjde po maturitě
ještě dále studovat, a proto mají pocit, že studium bude trvat
ještě hodně roků a prací není třeba se na stření škole moc
zaobírat. V zásadě ale zkušenosti trhu práce v ČR ukazují, že
mnoho studentů, kteří i nastoupí na vysokou školu, studia
nedokončí a jejich nástup do práce bývá rychlejší, než si
původně představovali. Není to žádná tragédie, naši studenti
středních škol ledacos umí, ale obvykle mívají právě problémy s
chybějící praxí, kterou si ovšem mohli postupně systematicky
řešit již souběžně se školou. Takové aktivní studenty, kteří již
mají své zkušenosti se získáváním práce a zařadili budování své
kariéry do plánů své budoucnosti, jsme při našem výběru
preferovali a nejlepší eseje jsme ocenili.
Všem vítězům blahopřejeme a posíláme
užitečné knihy:
Vysloužilová Helena – SPŠ chemická Brno
Deisová Tereza – SPŠ chemická Brno
Blažková Kateřina – SPŠ chemická Brno
Macek Dominik – gymnázium; bydliště Horní
Suchá
Výborná Petra – gymnázium a OA Mariánské
Lázně
Jelínková Dagmar - gymnázium a OA Mariánské
Lázně
Grulichová Nikola – MSŠZe a VOŠ, Opava
Odstrčilíková Petra – ISŠTE Sokolov
Kovář Tomáš – SSOŠŽ Brno
Balcárek Tomáš – SSOŠŽ Brno
Šimonová Denisa – SOŠ OUUD Plzeň
Perutka Zdeněk – SŠ nábytkářská a obchodní
Bystřice pod Hostýnem
Lakatoš Kristián – SŠ informatiky a
finančních služeb Plzeň
Davídková Veronika - SŠ informatiky a
finančních služeb Plzeň
Brašnová Olga - SŠ informatiky a finančních
služeb Plzeň
Doc. Ing. Jena Švarcová, Ph.D.
Ředitelka vydavatelství CEED Zlín
Můžete si přečíst
zadání a
vyhodnocení minulých soutěží.