575 Příprava výroby
Předpokládejme, že podnikatel ví, co zákazníci potřebují, kolik toho potřebují v určitém časovém horizontu a kolik asi jsou schopni a ochotni za to zaplatit. Zároveň podnikatel ví, jaký prostor na trhu je schopen získat s ohledem na existující i budoucí konkurenci. Podnikatel nyní stojí před otázkou, jak žádané zboží v potřebném množství, kvalitě, čase, za přiměřenou cenu a s přiměřeným ziskem vyrobit. Tento úkol si rozdělme do několika fází:
· příprava výroby - sem zařadíme celý výzkum a vývoj nového výrobku až po detailní zpracování technologického postupu pro výrobu. Proces přípravy nového výrobku nazveme inovací.
· Úkolem přípravy výroby je tedy vymyslet
· konstrukci samotného výrobku, včetně použitých materiálů,
· technologii výroby, včetně pracnosti (náročnosti na pracovní čas strojů a lidí).
Příprava výroby nového výrobku je většinou velmi nákladná a úspěch vyvinutého výrobku není zaručen.
Řada firem (především menších) proto využívá možnosti zakoupit již hotovou licenci či know-how;
· samotná výroba - zde podnikatel řeší především organizaci výroby - organizaci pracovišť, organizaci práce, kapacity zásobovací a skladové, výše finančních zdrojů včetně možností vnějšího financování).
předcházející strana obsah následující strana test
© 2021 CEED doc.Ing. Jena Švarcová, Ph.D.