|
||||||||
Soutěž pro školní rok 2004/2005 Můj obchod se státy EU Ve školním roce 2004 /2005 probíhala znalostní soutěž CEED pro střední a vyšší odborné školy, tentokrát se zaměřením na nové podmínky, které mají české firmy od května 2004 po vstupu na jednotný trh EU, kdy začaly bez cel obchodovat se zeměmi EU. Soutěž nakladatelství CEED pro rok 2004/2005 byla veskrze praktická. Úkolem studentů bylo provést vlastní marketingový výzkum cen pro minimálně tři výrobky, které si studenti sami zvolili, a to v jednom státě EU a v ČR, a srovnat, co je výhodnější kde prodávat a co nakupovat. Schopnost ekonomického srovnání a logický obchodní úsudek jsou jedním ze základních předpokladů úspěchu člověka v tržní ekonomice. Zadání, které na první pohled vypadá velmi jednoduše, nadělalo hodně studentům problémy. Obvyklou chybou bylo, že studenti neměli v práci přehledně srovnané ceny přepočtené na jednu měnu. Někteří nedodrželi požadavek srovnávání cen v pěti konkrétních zvolených obchodech. Našli se i tací, kteří srovnávali se státy, které sice jsou v Evropě, ale nejsou v EU. Velká část studentů se ale vyrovnala se zadáním se ctí a prokázala i logický obchodní úsudek. Nebylo podmínkou navštívit konkrétní obchody osobně, postačilo nahlédnout na internetové stránky například velkých mezinárodních řetězců a pak bylo srovnání zajímavým exkurzem do cenové politiky těchto řetězců v jednotlivých zemích. Zcela odlišnou strategií bylo vybrání některých typických výrobků konkrétní země a hodnocení jejich cenové dostupnosti pro trh druhé země – i takovou strategii jsme ocenili. A nyní je čas vyhlášení výsledků soutěže 2004/2005.
Vítězům upřímně blahopřejeme a zasíláme hodnotné knižní odměny předních českých odborných nakladatelství. Všem účastníkům děkujeme a věříme, že práce je inspirovala k zamyšlení nad cenovými příležitostmi kolem nás. Zvláště pak děkujeme všem pedagogům, kteří své žáky motivovali k aktivnímu prověřování jejich obchodních dovedností v nových podmínkách jednotného trhu EU. Jak připravení a šikovní budou naší studenti v těchto dovednostech, tak úspěšné budou v budoucnu naše firmy. Kdo neprodává, jde z kola ven, a podstatná část našeho domácího produktu je na schopnosti úspěšně prodat naše výrobky a služby existenčně závislá. Prohlubování praktických dovedností studentů se jako vydavatelství chceme věnovat i v následujících letech. Budeme se těšit na setkání s vámi na dalším ročníku naší soutěže. Ing. Jena Švarcová, Ph.D. 2005-04-20 Můžete si přečíst zadání a vyhodnocení minulých soutěží. |
||||||||
|
||||||||
Kontakt: e-mail ceed@ceed.cz, tel. 571 118 762, fax 577 019 724Copyright © 2013 CEED ing. Jena Švarcová, Ph.D. |